Kateřina kamastep

Oblíbené

91 oblíbených alb 11 oblíbenců

iva-63
Oldřichov v Hájích - Viničná cesta - Ferdinandov - vodopád Velký Štolpich - Ořešník - Hejnice (19,5 km)

Jizerské hory bohužel vůbec neznám (vyjma asi týdne v mládí v Bedřichově a 1 výletu na podzim 2017 - viz https://iva-63.rajce.idnes.cz/2017.10.17._-_Vodopady_Cerne_Desne%2C_prehrada_Sous_a_Tesarovska_kaple/ )
Ale když jsem před 14 dny jela do Frýdlantu, nemohla jsem si nevšimnout krásně zelených bukových lesů podél trati a také vyhlídka z frýdlantské věže na mě zapůsobila ... zkrátka jsem opět zatoužila překonat nepříliš dobrou dopravní dostupnost a zkusit aspoň trochu prozkoumat Jizerky. Hodlám v tom pokračovat.

Národní přírodní rezervace Jizerskohorské bučiny vznikla sloučením původních sedmi NPR, vyhlášených na severních úbočích hor již roku 1960 (Špičák, Stržový vrch, Poledník, Štolpichy, Frýdlantské cimbuří, Paličník, Tišina). Chráněné území se rozprostírá v dlouhém pásu (cca 15 km) od Oldřichova v Hájích po Bílý Potok pod Smrkem a zahrnuje lesní porosty na strmých severních svazích Jizerských hor. Předmětem ochrany je největší komplex přírodě blízkého smíšeného lesa s převahou buku v Čechách, který poskytuje prostředí k životu mnoha vzácným živočišným a rostlinným druhům.
Prošla jsem dlouhou Viničnou cestu, která bývá uváděna jako jedna z nejhezčích v Jizerských horách - musí to tu být nádherné zejména na podzim, kdy buky hrají všemi barvami. Vystoupala jsem k Velkému vodopádu na potoce Černý Štolpich, vylezla jsem na skalní vyhlídku na Ořešníku (což mě stálo nejmíň den života) a na závěr si prohlédla skvostný poutní kostel v Hejnicích. Tomu věnuji samostatné album.

A ještě jsem cestou viděla takovou zajímavou situaci ze života brouků ...

Mapa: https://mapy.cz/s/3tjYo
Kategorie: krajinapříroda
tenjemuj
Před 14-ti dny jsme byli pozváni na pochod ze Zbraslavic do Zruče, ale my, jak známo, se organizovaných pochodů s mraky lidí nezůčastňujeme, a navíc už jsme měli připraveného něco jiného. A tak jsme si do tohoto kraje zajeli nyní. Jen jsme ho šli obráceně, "do kopce". Počasí nádherné, ba přímo nástupně letní
tenjemuj
Poslední třetí túra se nám také trošíčku protáhla. Původně jsme chtěli vyjet na Pancíř lanovkou, ale ejhle - nejezdí. A tak šlapeme nahoru pěšmo, ale není to nic zdrcujícího. Ostatně zbytek trasy je trocha houpavý, ale hlavně celkově klesavý. Tak pojďme...
tenjemuj
Druhá túrka je po včerejší oddychová, i když délka hovoří za své. Tuto trasu jsme chtěli jít hned při příjezdu a měla končit v Železné Rudě, ale bylo jinak (jak jsem se zmínil v minulém albu). A tak dojíždíme zdejšími autobusy do Nové Hůrky a pak už po svých krásnou šumavskou přírodou na jezero Laka a poté přes Železnou Rudu až "domů" do Špičáku
tenjemuj
Na jeden z prodloužených májových víkendů jsme vyrazili na Šumavu a zde absolvovali tři túry. Tato první byla nejnáročnější, skoro pochodové cvičení, ale krásná, liduprázdná. Májová Šumava se sice tváří jarně, ale zima dává stále o sobě vědět nejen teplotou, ale i sněhem. Byli jsme ubytování v obci Špičák. Už cesta sem byla dobrodružná. Po zdolání více než poloviny cesty se mi porouchalo auto (jeli jsme brzy s tím, že ještě před ubytováním uděláme nějakou menší túrku), a tak se obracíme a v "nouzovým" režimu se vracíme domů. Přeložíme věci do Hančina auta a jedeme podruhý, a nyní už bez závad. Malý problém je jen v tom, že toto auto nemá dálniční známku. Dorážíme navečer, ubytujeme se a už jen plánujeme co dál...
mildaz
Velikonoční volné dny jsou první letošní příležitostí vyrazit natěžko ven. Volba padla na České středohoří. Předpověď avizovala krásné jarní počasí, které se taky potvrdilo.
Kategorie: cestování
3 komentáře
  • letos v dubnu
tenjemuj
V neděli jsme vyrazili na Sázavu s malou Baruškou a jejím tátou. Vlakem jsme dojeli do žst. Jílové u Prahy. Ta se nalézá nikoli v Jílovém, ale vedle vesnice Borek. Odtud za krásného slunečného počasí vyrážíme směr Prosečnice, tj. do Hornopožárského lesa, a když to ještě více upřesním: projdeme se Vlčím dolem. Poté z Prosečnice popojedeme do Týnce nad Sázavou k Sázavě na malou procházku do kempu a po nezbytné zastávce v restauraci s dětským koutkem se navracíme domů
tenjemuj
Chtěl jsem si dát trochu do těla, a kde jinde než ve skalách. V Českém Ráji jsem již delší dobu nebyl a tak byla volba snadná. Projít se zelenavší přírodou po starých známých místech a navíc zase prolézt skály na Vepřsku. Sluneční pohoda...
tenjemuj
Sólovýlet na Seč. Již jednou jsem měl naplánovanou túru na obejití Seče, ale tenkrát nás zastavila bouřka a déšť, a tak jsme se Z Ohebu vrátili a odjeli zpět domů. Tentokrát bylo počasí vlídné. I slunce se ukazovalo a šmajd byl příjemný. Zajímavostí je, že celé okolí vodní nádrže Seč je prošpikováno chatovými oblastmi, rekreace tu jen kvete, na trase je mnoho hospod a kiosků, ale nečekejte, že si takhle v dubnu dáte někde osvěžení. Leda tak si vzít plavky a osvěžit se ve vodě
tenjemuj
Poskládalo se nás sedm "statečných" a dle Boženčinina plánu jsme vyrazili do Kutné Hory na putování podél Vrchlice směr Malešov a Sion. Leč, hned v úvodu nastal problém. Rychlík z Ústí nad Labem do Kolína, který nás měl spolehlivě a včas odvézt do Kolína, nepřijel. Zůstal doma někde za spadlou trolejí. Náhradní osobní vlak nás dovezl sice spolehlivě, ale pozdě. Naše přípoje byly tytam. A tak se naše cesta do Kutné Hory města protáhla téměř na celé dopoledne. Ale dojeli jsme a vyrazili. Přes bezpočet mlýnů na říčce Vrchlici až do Malešova, kde jsme se stali svědky natáčení reportáže pro Toulavou kameru. Po zdejším obědě v Malešovské hospůdce pokračujeme na zříceninu hradu Sion. Plánovaný návratový vlak z Týniště nám ujíždí a tak nemaje možnost ukrýt se teplé hospodě, vykračujeme zpět do Malešova do námi již navštívené. Návrat z výletu se opozdil, ale jinak byl bezproblémový
tenjemuj
Na výlet do Českého Středohoří se s námi vydala Pavla a Boženka ze starý party. Po dvou slunečných dnech, připomínající příchod jara, nás ráno přivítala mlha, o které jsme si mysleli, že se postupně rozpustí, ale trvalo ji to až do pozdního odpoledne a tak návštěva Porty Bohemici, vedle stojící vrch Kalvárie a hradu Kamýk byla jen symbolická. Proto taky při návratu do Litoměřic už jen míjíme vrcholky kopců kolem obce Knobloška a na Radobýl také nevystupujeme. V Litoměřicích končíme v cukrárně a hodnotíme kladně nejen procházku, ale i vlastní setkání. Boženka s Pavlou poté odejdou na vlak, ale my s Hankou ještě absolvujeme malý prohlídkový okruh městem
tvrdikatk
1 komentář
  • 4.12.2018
iva-63
Z Červenohorského sedla jsme přejely do nedalekých Velkých Losin s úmyslem trochu si projít místní malé lázně, než nám pojede autobus správným směrem.
Daleko jsme se nedostaly ... Nevím, co to bylo za akci, ale evidentně souvisela s tím, že v blízkém Šumperku v těch dnech probíhal mezinárodní folklórní festival.
Kategorie: události
  • 19.8.2018
iva-63
Ramzová/lanovka na Šerák - chata na Šeráku - Keprník - Trojmezí - Vozka - Trojmezí - Sedlo pod Vřesovkou - Kamenné okno - Vřesová studánka - Bílý sloup - Červenohorské sedlo (13 km)

Další část hlavního hřebene Hrubého Jeseníku. Na této cestě mě nadchl překrásný les pod vrcholem Vozky a především neskutečné porosty šichy oboupohlavné, jaké jsem si vůbec neuměla představit, že mohou existovat.

Mapa: https://mapy.cz/s/32KBw
Kategorie: krajinapříroda
milka70
výlet do Jizerek
  • září 2018
mildaz
Po úžasném zážitku při přechodu Rily a Pirinu se po dvou letech zase vracíme do bulharských hor. Volba padla na Starou Planinu, která se táhne ze Srbska přes celé Bulharsko. My jsme natěžko prošli střední část - z Pirdopu do sedla Šipka. Dohromady kolem 150km a nastoupáno 8000m. Hřeben je jedna velká pastvina s dalekými výhledy, krásnou horskou květenou, vrcholy přesahují 2000mnm.
Plán přechodu jsem měl původně naplánován z východu na západ. Ale na poslední chvíli ho obracíme. V Kazanlaku je možnost strávit poslední den koupáním a prohlídkou rozária a Thrácké hrobky.
  • srpen 2018
tenjemuj
V Saských stolových horách jsem ještě nebyl a tak je čas vše napravit. Jako první jsme zvolili Velký a Malý Čirnštajn. Výchozí místo byl Dolní Žleb. Teplo kupodivu nebylo tak úmorné a tak šlápnutých 19 km nebylo tak obtížné
  • 20.8.2018
tvrdikatk
1 komentář
  • červenec 2018
kamastep
4 komentáře
  • 7.7.2018
tenjemuj
Na prodloužený víkend odjíždíme až zítra a tak jsme se jeli projít do rovin mezi Kutnou Horou a Kolínem. Začínáme na nádraží Kutná Hora hl. nádraží, které ale leží napůl cesty mezi Sedlecí a Malínem. Odtud jsme si to namířili přes Novýé Dvory k zámku Kačina. Lehké podívání a poté i zastavení na pivko. Nakonec přes Sv. Mikuláše a Kateřinu k Labi, a odtud už jen skok do Starého Kolína na vlak
tenjemuj
Byla to náhoda. Měl jsem představu o trase výletu, jen ji "doštelovat" a v televizi jsem zahlédl pořad o našem světoznámém šéfkuchaři, o panu Sapíkovi. Tam jsem se dozvěděl, že svůj hostinec provozuje, nikoli v Praze, jak jsem se domníval, ale v obci Klokočná, která zase tak daleko od Českého Brodu není. A bylo rozhodnuto kudy půjdu a kde se zároveň stavím na "sváču". Byl jsem velmi mile překvapen interiérem hostince i objednaným jídlem. Cenově samozřejmě o něco výš, ale kvalita se musí zaplatit ( moravský vrabec se zelím a knedlíky + 11° pivo stálo necelých 200Kč). Opravdu to stálo za zastavení. Výlet jsem započal ve Strančicích a přes Mnichovice šel právě do Klokočné. Odtud přes zdejší lesy do Mukařova na autobus do Českého Brodu. Nebe bylo zamračené, ale to mi dnes nevadilo. Již bylo po deštích a to je dobře
  • 14.6.2018
tenjemuj
Znovu jsem vyrazil na Mělnicko. Dnes až do Štětí. Zde jsem se moc nezdržoval a přešel po zdejším mostě na levý břeh a po něm beru směr do Mělníka. Byl to mazec: 24 km se sluncem nad hlavou a teplotou převyšující tropickou třicítku. Ale stálo to za to