Kateřina kamastep

Jak jsme cestovali z Čenstochové zpět do Česka
  • 9.8.2019
mildaz
Projíždíme cyklotrasou Szlak orlich gniazd....
  • letos v srpnu
iva-63
Horní Lipka - rozc. Pod Klepáčem - sedlo Puchacza - Klepáč - rozc. Pod Klepáčem - Prostřední Lipka - Králíky (27 km)

Nejnáročnější výlet z celého našeho pobytu v severovýchodním cípu Čech, náročnější než výstup na samotný Králický Sněžník - nejen pro svou délku, ale hlavně pro úmorné vedro na zpáteční cestě mezi loukami do města Králíky. Rozžhavené byly toho dne ale i lesy, bohužel doslova - odpoledne vznikly v pohoří Králický Sněžník dva lesní požáry, na každém hřebeni jeden.

Nápadně špičatá hora Klepáč (1144 m n.m.) je součástí západního hřebene pohoří Králický Sněžník. Její polský název Trójmorski wierch je odvozen od toho, že její svahy náleží do tří úmoří. Vody ze západních (polských) svahů odtékají do Nysy Klodzkiej, která zde pramení a patří k úmoří Baltského moře. Vody z jižních svahů odvádí Lipkovský potok, který se vlévá do Tiché Orlice a patří k úmoří Severního moře. Vody z východních svahů stékají drobnými pravostrannými přítoky do řeky Moravy a patří do úmoří Černého moře.
Český název této hory vznikl díky klapotu kamenů - pod vrcholem se totiž jak na východní, tak na západní straně rozkládají četná kamenná moře.
Od roku 2010 je na vrcholu Klepáče dřevěná, 25 m vysoká rozhledna.

Mapa: https://mapy.cz/s/3xoaT
Kategorie: krajinapříroda
  • 25.7.2019
  • 25.7.2019
  • letos v červenci
mildaz
Začátkem července pořádá náš kutnohorský cyklokroužek oblíbenou akci - Prázdniny na kole. Ve čtvrtek jsme se s Ivou sbalili natěžko a vyrazili za partou užít si společně pár dnů.
Kategorie: cestovánísport
2 komentáře
  • letos v červenci
iva-63
Vyšší Brod - vodopády svatého Wolfganga - Vyšší Brod ... vlak ... Čertova stěna žst. - Čertovy proudy - Loučovice (6,7 km + 5,3 km)
+ vodní nádrž Lipno + Frymburk

Vedro bylo den ode dne úmornější, tak jsme si po zkušenosti z předchozího dne naplánovaly trasu, která by byla z hlediska náročnosti za normálních okolností úplně směšná. A vrátily jsme se úplně zničené.

Mapa:
1. část: https://mapy.cz/s/3v5z9
2. část: https://mapy.cz/s/3v5zq
  • 26.6.2019
tenjemuj
I když často chodíme okolo již známých míst, snažíme se používat stále nové nepoznané trasy. Tak tomu bylo i tentokrát. Z Jakuszyce, kam nás dovezl vlak z Tanvaldu, jdeme poprvé. Polská Szrenica, ale i Tvarožník, je jen na krátké zastavení, neboť se nechceme dát pošlapat davy turistikychtivých lidí, kteří z polské strany vyjíždí nahoru lanovkou. Návrat na českou stranu na pivko na Voseckou boudu už je přeci jenom trochu klidnější. Poté už je to víceméně procházka přes Labskou louku ke Čtyřem pánům, Kotelským sedlem na Dvoračky. Zde se už ale nezastavujeme, protože nás začíná trochu tlačit čas, a tak sejdeme do sedla pod Dvoračkami a údolím Huťského potoka sejdeme do Rokytnice nad Jizerou, odkud nás autobus "vrátí" do Tanvaldu kde máme auto. Polojasné počasí bez výrazného horka bylo ideání na tento šmajd
  • 22.6.2019
iva-63
Oldřichov v Hájích - Viničná cesta - Ferdinandov - vodopád Velký Štolpich - Ořešník - Hejnice (19,5 km)

Jizerské hory bohužel vůbec neznám (vyjma asi týdne v mládí v Bedřichově a 1 výletu na podzim 2017 - viz https://iva-63.rajce.idnes.cz/2017.10.17._-_Vodopady_Cerne_Desne%2C_prehrada_Sous_a_Tesarovska_kaple/ )
Ale když jsem před 14 dny jela do Frýdlantu, nemohla jsem si nevšimnout krásně zelených bukových lesů podél trati a také vyhlídka z frýdlantské věže na mě zapůsobila ... zkrátka jsem opět zatoužila překonat nepříliš dobrou dopravní dostupnost a zkusit aspoň trochu prozkoumat Jizerky. Hodlám v tom pokračovat.

Národní přírodní rezervace Jizerskohorské bučiny vznikla sloučením původních sedmi NPR, vyhlášených na severních úbočích hor již roku 1960 (Špičák, Stržový vrch, Poledník, Štolpichy, Frýdlantské cimbuří, Paličník, Tišina). Chráněné území se rozprostírá v dlouhém pásu (cca 15 km) od Oldřichova v Hájích po Bílý Potok pod Smrkem a zahrnuje lesní porosty na strmých severních svazích Jizerských hor. Předmětem ochrany je největší komplex přírodě blízkého smíšeného lesa s převahou buku v Čechách, který poskytuje prostředí k životu mnoha vzácným živočišným a rostlinným druhům.
Prošla jsem dlouhou Viničnou cestu, která bývá uváděna jako jedna z nejhezčích v Jizerských horách - musí to tu být nádherné zejména na podzim, kdy buky hrají všemi barvami. Vystoupala jsem k Velkému vodopádu na potoce Černý Štolpich, vylezla jsem na skalní vyhlídku na Ořešníku (což mě stálo nejmíň den života) a na závěr si prohlédla skvostný poutní kostel v Hejnicích. Tomu věnuji samostatné album.

A ještě jsem cestou viděla takovou zajímavou situaci ze života brouků ...

Mapa: https://mapy.cz/s/3tjYo
Kategorie: krajinapříroda
  • 3.6.2019
tenjemuj
Před 14-ti dny jsme byli pozváni na pochod ze Zbraslavic do Zruče, ale my, jak známo, se organizovaných pochodů s mraky lidí nezůčastňujeme, a navíc už jsme měli připraveného něco jiného. A tak jsme si do tohoto kraje zajeli nyní. Jen jsme ho šli obráceně, "do kopce". Počasí nádherné, ba přímo nástupně letní
  • 1.6.2019
tenjemuj
Poslední třetí túra se nám také trošíčku protáhla. Původně jsme chtěli vyjet na Pancíř lanovkou, ale ejhle - nejezdí. A tak šlapeme nahoru pěšmo, ale není to nic zdrcujícího. Ostatně zbytek trasy je trocha houpavý, ale hlavně celkově klesavý. Tak pojďme...
  • 7.5.2019
tenjemuj
Druhá túrka je po včerejší oddychová, i když délka hovoří za své. Tuto trasu jsme chtěli jít hned při příjezdu a měla končit v Železné Rudě, ale bylo jinak (jak jsem se zmínil v minulém albu). A tak dojíždíme zdejšími autobusy do Nové Hůrky a pak už po svých krásnou šumavskou přírodou na jezero Laka a poté přes Železnou Rudu až "domů" do Špičáku
  • 6.5.2019
tenjemuj
Na jeden z prodloužených májových víkendů jsme vyrazili na Šumavu a zde absolvovali tři túry. Tato první byla nejnáročnější, skoro pochodové cvičení, ale krásná, liduprázdná. Májová Šumava se sice tváří jarně, ale zima dává stále o sobě vědět nejen teplotou, ale i sněhem. Byli jsme ubytování v obci Špičák. Už cesta sem byla dobrodružná. Po zdolání více než poloviny cesty se mi porouchalo auto (jeli jsme brzy s tím, že ještě před ubytováním uděláme nějakou menší túrku), a tak se obracíme a v "nouzovým" režimu se vracíme domů. Přeložíme věci do Hančina auta a jedeme podruhý, a nyní už bez závad. Malý problém je jen v tom, že toto auto nemá dálniční známku. Dorážíme navečer, ubytujeme se a už jen plánujeme co dál...
  • 5.5.2019
mildaz
Velikonoční volné dny jsou první letošní příležitostí vyrazit natěžko ven. Volba padla na České středohoří. Předpověď avizovala krásné jarní počasí, které se taky potvrdilo.
3 komentáře
  • letos v dubnu
tenjemuj
V neděli jsme vyrazili na Sázavu s malou Baruškou a jejím tátou. Vlakem jsme dojeli do žst. Jílové u Prahy. Ta se nalézá nikoli v Jílovém, ale vedle vesnice Borek. Odtud za krásného slunečného počasí vyrážíme směr Prosečnice, tj. do Hornopožárského lesa, a když to ještě více upřesním: projdeme se Vlčím dolem. Poté z Prosečnice popojedeme do Týnce nad Sázavou k Sázavě na malou procházku do kempu a po nezbytné zastávce v restauraci s dětským koutkem se navracíme domů
  • 21.4.2019
tenjemuj
Chtěl jsem si dát trochu do těla, a kde jinde než ve skalách. V Českém Ráji jsem již delší dobu nebyl a tak byla volba snadná. Projít se zelenavší přírodou po starých známých místech a navíc zase prolézt skály na Vepřsku. Sluneční pohoda...
  • 17.4.2019
tenjemuj
Sólovýlet na Seč. Již jednou jsem měl naplánovanou túru na obejití Seče, ale tenkrát nás zastavila bouřka a déšť, a tak jsme se Z Ohebu vrátili a odjeli zpět domů. Tentokrát bylo počasí vlídné. I slunce se ukazovalo a šmajd byl příjemný. Zajímavostí je, že celé okolí vodní nádrže Seč je prošpikováno chatovými oblastmi, rekreace tu jen kvete, na trase je mnoho hospod a kiosků, ale nečekejte, že si takhle v dubnu dáte někde osvěžení. Leda tak si vzít plavky a osvěžit se ve vodě
  • 9.4.2019
tenjemuj
Poskládalo se nás sedm "statečných" a dle Boženčinina plánu jsme vyrazili do Kutné Hory na putování podél Vrchlice směr Malešov a Sion. Leč, hned v úvodu nastal problém. Rychlík z Ústí nad Labem do Kolína, který nás měl spolehlivě a včas odvézt do Kolína, nepřijel. Zůstal doma někde za spadlou trolejí. Náhradní osobní vlak nás dovezl sice spolehlivě, ale pozdě. Naše přípoje byly tytam. A tak se naše cesta do Kutné Hory města protáhla téměř na celé dopoledne. Ale dojeli jsme a vyrazili. Přes bezpočet mlýnů na říčce Vrchlici až do Malešova, kde jsme se stali svědky natáčení reportáže pro Toulavou kameru. Po zdejším obědě v Malešovské hospůdce pokračujeme na zříceninu hradu Sion. Plánovaný návratový vlak z Týniště nám ujíždí a tak nemaje možnost ukrýt se teplé hospodě, vykračujeme zpět do Malešova do námi již navštívené. Návrat z výletu se opozdil, ale jinak byl bezproblémový
  • 23.2.2019
tenjemuj
Na výlet do Českého Středohoří se s námi vydala Pavla a Boženka ze starý party. Po dvou slunečných dnech, připomínající příchod jara, nás ráno přivítala mlha, o které jsme si mysleli, že se postupně rozpustí, ale trvalo ji to až do pozdního odpoledne a tak návštěva Porty Bohemici, vedle stojící vrch Kalvárie a hradu Kamýk byla jen symbolická. Proto taky při návratu do Litoměřic už jen míjíme vrcholky kopců kolem obce Knobloška a na Radobýl také nevystupujeme. V Litoměřicích končíme v cukrárně a hodnotíme kladně nejen procházku, ale i vlastní setkání. Boženka s Pavlou poté odejdou na vlak, ale my s Hankou ještě absolvujeme malý prohlídkový okruh městem
  • 16.2.2019
  • 4.12.2018
pv1
  • 25.11.2018
iva-63
Z Červenohorského sedla jsme přejely do nedalekých Velkých Losin s úmyslem trochu si projít místní malé lázně, než nám pojede autobus správným směrem.
Daleko jsme se nedostaly ... Nevím, co to bylo za akci, ale evidentně souvisela s tím, že v blízkém Šumperku v těch dnech probíhal mezinárodní folklórní festival.